Reklama na vraždu
Sedám k počítači rozpačitěji než jindy. Uvědomuji si, kolik lidí pohněvám a kolik z těch pohněvaných lidí si řeknou, že jsem úplný pitomec. A budou to lidé kvalitní, profesionálové ve svém řemesle. Ale dost okolkování, musím do studené vody.
Trochu věc zkreslím, jelikož nejde o ojedinělý případ, je jich spousta a to, o čem tu mluvím, mě napadlo už mockrát před tím. Čtu na internetu, že se podařilo najít video z pouliční kamery. Zachytilo ruské vojáky, jak vedou spoutané ukrajinské civilisty na popravu. Video zde, šipečkou se spustí.
Načež se objeví zmrzlina na špejli a rozjásaná mladá žena volá – mražená pěna svěženka vás postaví na nohy i v parném létě. Následuje další šot, dívka za volantem automobilu říká: sním, nebo bdím? Ne! Řídím nový hybridní mazelus! Po absolvování pěny svěženky a hybridního mazeluse se nadechnete a teprve pak sledujete ruské vojáky, jak je zachytila lhostejná kamera někde na rohu, když vedli spoutané muže, aby je pak zastřelili.
Vrátím se k začátku svého povídání a k těm okolkům i konstatování, že mě budou brát za pitomce. To mi ale budou křivdit. Vím, jak to chodí. Internetové zpravodajství se nedělá ručně. U žádného počítače nesedí otrlý cynik, který si řekne, podívejme, máme tu záběr příprav na popravu, co by se k němu nejlíp hodilo? Frkneme tam pěnu svěženku a jako doplněk hybrida mazeluse. Takhle to nechodí. Internetovou stránku dává dohromady počítačový program. Vkládané video má svoje okénko. Ať je to jakékoli video. Rusové chystají popravu. V Hodní Dolní otevřeli plovárnu. V zoo se narodil ptakopysk. Prostě video. Před videem jsou dvě okénka pro reklamu. Do okénka ji strká počítačový program. Takže se to pěkně sejde, cvak a cvak a je to venku. Žádný cynik za tím není, prostě počítačový program. Navíc, program reklamy vybírá a zařazuje podle svého, takže k videu o ptakopyskovi může přijít reklama na cvičky a když se na to podíváte podruhé, uvidíte reklamu na smažené lupínky křupy křup.
Jinak to nejde dělat. Tak složitou věc jako je internetová stránka zpravodajského deníku se ručně dělat nedá a kdo by se o to chtěl pokusit, skončil by v blázinci po osmačtyřiceti hodinách.
Co s tím? Jak reagovat na to, že svědectví o bestialitě předchází reklama na zmrzlinu? Nic se s tím dělat nedá a reagovat se dá jen konstatováním, že takový je náš šílený svět, ve kterém je všechno možné.