Na téhle stránce najdete všechno, co Aston stačil shromáždit a napsat o svých knížkách. Kompletní seznam je ZDE. Postupně shromažďuje recenze o svých knížkách a taky se nad nimi sám zamýšlí. Ono je to poučné, přijít na to, proč se něco nepovedlo a co by se dalo napsat líp, kdyby se tenkrát vědělo, jak na to. Každopádně je to hodně smůla, že tu na Astonově stránce jste, ale ještě je čas odejít.

 


Osobní stránka
Ondřeje Neffa

mail:
ondrej zavináč neff.cz

Aston o Pravdě o pekle


Je to moje šestá povídková sbírka - myslím, že než to zabalím, bude ještě na jednu, ovšem nesměly by tam být novely, těch už taky přibývá a bylo by to moc tlustý.

To je sbírka, která opravdu vznikla "sebráním" povídek, jak vyšly v průběhu pěti let, jež dělí její vydání od předchozí sbírky Bůh s.r.o. Až "ex post" jsem jí dal strukturu, tedy rozdělil jsme povídky na grotesky, horory a dramata. Titulní povídka se zase točí kolem mého oblíbeného biblického tématu, naposled jsem se k němu vrátil v Jeruzalémském masakru. Postava Krista a motiv vykoupení, motiv mravnosti a pokrytectví, to vše mě trvale zajímá.
Povídka Houstone, mám problém patří k mým oblíbeným, a mimo jiné i proto, že v roce 2003 přispěla k mému seznámení a posléze sblížení s Ljubou Krbovou po smrti mé ženy Michaely. Četl jsme ji na literární večeru v literární kavárně Obratník 28.5.2003 a četl jsem ji, myslím, docela sugestivně a nějak to v hlavě mé (tehdy ještě zdaleka ne mé) Ljuby něco odpálilo a nakonec se stalo, že spolu žijeme.

Imagoid je první povídka, kterou jsme napsal po smrti Michaely. Však taky je o "projekci zesnulé manželky". Byl jsem v té době hodně špatnej a myslel i na reinkarnaci a na život po smrti a podobné věci. Tahle povídka mi pomáhala se z toho vybabrat.

Taky Konec dobrý, všechno dobré! mám rád, už jsem to několikrát veřejně četl, v posledu s Ljubou (je to jakoby rozhlasová hra na dva hlasy). Popud mi k tomu daly automobilové závody - lidi tam chodí, aby viděli bouračky a smrt a dělají se bezpečnostní opatření, aby se tam neumíralo... A popud jsem dostal i od synka, fotoreportéra, z jeho věcného přístupu k příšernostem, které fotí. Samozřejmě, jinak by nemohl tu práci dělat.

Kargo je povídka na objednávku Rigor Mortis. Vyšla ve sbírce Je dobré být mrtvý v roce 2001. Ondra Jireš o ní tenkrát napsal ve FantasyPlanet v recenzi na rigormortisáckou sbírku: A jaká by mohla být tato povídka než povídka výborná, vzhledem k tomu, že pochází z pera Ondřeje Neffa. Nese název "Kargo" a nechává mimo jiné vyplynout na povrch nenávist sovětských potentátů k imperialismu Spojených států. Kargo je vrcholem téhle sbírky a jako jedna z mála povídek na mě zanechalo opravdu velmi silný a dlouhodobý dojem. Díky, Ondro! Myslím, že je docela dobře vypracovaná po stránce stavební.

Život plný krás byl taky na objednávku do sbírky povídek s tajemstvím, co vydal Boris Dočekal v Jihlavě. Odehrává se hodně v místech, která znám a myslím, že je to na ní vidět. Na zakázku byl i Anděl posledního soudu z roku 2003 (viz recenzi ve FP). Jsem v pokušení se k tématu vrátit. "Jde o silně ironický příběh plný černého humoru, v němž je nám poslední soud předkládán jako výsledek práce reklamní agentury. Původně šlo o objednávku archanděla Gabriela, ale později se celá zakázka poněkud zvrhla," píše o ní Michael Střelec Pešťák. Svět reklamy skýtá krásné pole pro sci-fi. Uvidíme. Hlídka 3 a Kukaččí vejce patří do mé arkadské série a jsou to vcelku oddychovky, Odpadlík byl psán na okraj mé činnosti internetové. Romeo a Julie je ze všech těch povídek vejškrabek a myslím, že je nejslabší.


Recenze:

Michael Střelec Pešťák ve Fantasyplanet 12.2.2007 nebo zde v archivu